Politisk skandal

Jag finner knappt ord. Jag har försökt att börja skriva här flera gånger och ingenting har passat bra till det jag känner just nu. Jag citerar mig själv från det jag skrev för bara ett litet tag sedan på Facebook: "Jag respekterar allas åsikt så länge de har någon, och så länge det inte är till SDs fördel."

Jag har alltid kännt att jag häldre lyssnar på någons åsikt som inte alls stämmer in på min egen och sedan diskuterar med den personen och frågar hur den tänker och så vidare än att prata och diskuterar med någon som inte alls bryr sig eller har någon åsikt. Det har varit en stor grund i min filosofi att alla ska få tycka och tänka hur de vill, men jag tror att jag måste få ta tillbaka det en aning. Att vi nu har ett främmandefientligt parti i riksdagen är skandal, förjävligt och rent ut sagt pinsamt! Jag skulle ha gjort precis som Lars Ohly, att vägra bli sminkad tillsammans med Jimmie Åkesson.

Jag skulle häldre ha sett Alliansen som majoritetregering än det jag ser idag och det säger ganska mycket eftersom jag är Rödgrön. Men nu är frågan hur allting kommer att sluta. Reinfeldt ska tydligen ha sagt att (jag var på toa då så jag hörde inte) de inte kommer att söka stöd från Sverigedemokraterna och Miljöpartiet har sagt att de inte kommer att stödja Alliansen. Hur kommer det då att funka?


En fin bild som jag snodde från kussen på Facebook. Ser ni någon slående likhet mellan Jimmie Åkesson och någon annan ond historisk människa? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0