Times go by del 3

Tänkte slänga in en till liten "vad jag har gjort i sommar"-sammanfattning nu innan skolan börjar imorgon (kl 1!!). Det känns lite både och att börja skolan igen. Det som är plus: man får träffa alla esteter igen, nya ämnen, man får någonting vettigt att göra om dagarna. Det som är minus: man måste kliva upp tidigt, jag är inte klar med mitt rum än (har sorterat ut vad av mina grejer som jag vill ha kvar och vad som ska upp på vind) som jag ville ha klart innan skolan börja. Anyhow!


Haha! Det var en kväll som jag var ute och gick och jag tänkte att jag skulle gå och kolla in min gamla skola där jag gick ettan till femman. Och vad fick jag se om inte fyra ensamma fotbollar som bara väntade på att bli sparkade på på fotbollsplanen. Så vad hade jag för val än att springa omkring som en sportfåne på planen och sparka på alla de fina bollarna? Snacka om nostalgi tripp man fick till alla de raster man tillbringade på plan tillsammans med resten av skolan. oh, minnen<3 Sedan så var det inte så roligt att sparka boll själv så jag ringde och tvingade dit Stina ;)

Mamma åker till jobbet omkring 11 så det passade ju perfekt för mig och Jenny att dra och göra Birsta fleraflera gånger nu under lovet! Hehe, jag brukar inte hitta saker när jag är på stan/Birsta så varje gång vi åkte in så sa Jenny alltid innan "Nu ska vi hitta någonting till dig!" Fast inte gör vi det heller.. Men efter många dagars springande så hittade vi en fin skjorta, lite underkläder och några ringar. Senast vi två var där så klippte jag av mig håret och efter det blev det friterade räkor på det där stället bredvid McDonalds, DET VAR DE GODSTE FRITERADE RÄKOR JAG NÅGONSIN ÄTIT!! Fast riset var äkligt.

Stinas mamma Eva hade fyllt 50 för ett tag sedan så då var det dags att öppna "Magnussons Pub" och bjuda in alla grannar till fest! Det bjöds på dricka, god buffé, lekar av olika slag och trevligt sällskap. Nu så fick man verkligen se att tiden hade runnit mellan fingararna på en, både Sanja och Klara skulle börja nian och de minsta skulle börja femman.. Var de inte småungar och bebisar alldeles nyss!!?!??! Ojojoj.. Kvällen avslutades runt tre då vi ungdommar lekt klart Sardinburken, vinken, kurragömma, Mordgåtan/Dektektiven och Psykolog. Skön kväll!

Denna sista dag på sommarlovet tillbringades med Therese! Kul att se henne igen, det var ett tag sedan jue. Vi sprang igenom både Birsta och stan och vi båda hittade en massa saker! Therese hittade bla två par skor, halsband, puder, foundation från Make Up Store och jag hittade en mysimysig halsduk på Carlings, mössa och band som man har i håret. Och så åt vi en massa på IKEA, gooooooott! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0