LET'S GO HUMANOID - Das ist so geil!!!

Mina Humanoid(Deluxe) albums kom idag och fatta vad glad jag blev!! Har väntat i nästan 2,5 år på att få höra deras nya låtar och äntligen fick jag det! Soundet på detta album är ju som vi vet Si-Fi inspirerat vilket faller mig i smaken något så oerhört! Så fräscht och nytt, samtidigt som moget och mystiskt. Alla de 16 låtarna är helt klart värda att älska, har inte hunnit lyssnat på de tyska än men jag sparar dem tills imorgon.

Jag har inte fått några speciella favoriter än, men de jag kan nämna lite nu är iaf

Automatic - Perfekt första singel, bra form och annorlunda, kanske inte vad man förväntade sig. Älskar Bills höga toner!
Human connect to human - Omöjligt att inte få den på hjärnan!
Humanoid - Grymt bra! Tung och lite läskig. Härlig dist på gitarren och medryckande melodier.
World Behind My Wall - Sååå vacker! Man märker verkligen att den är mycket personlig och man kan inte låta bli att inte tänka sig in i pojkarnas liv och fälla en tår.
Hey You - Påminner en aning för mycket om "We will rock you" i början, men sedan rycks man med i hip-hop beatsen.
Zoom Into Me - Desmond Childs låt, eller han har varit med och skrivit den. Mycket vacker! Bills "Z" när han sjunger Zoom into me är så gulliga! Typiskt tyskt uttal.

Det ända som jag kan störa mig något på är att det är bara Bill på albumomslagen. Liksom Tokio Hotel består inte bara av Bill utan även Tom, Georg och Gustav! Omslaget är verkligen skitsnyggt men lite synd bara att de andra inte fick vara med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0