Svarta fåglar

Min novell är äntligen färdig! Den skulle egentligen ha varit klar för lite mer än två veckor sedan.. heh, bagateller! Jag ville verkligen lägga ner tid på den här novellen eftersom det känns som om det var länge sedan som jag skrev någonting riktigt bra. Jag vet inte ifall den här novellen blev "riktigt bra" men jag är nöjd med den iallafall :)

Jag tänkte att ni skulle få ett litet smakprov, här är början på min novell
Svarta fåglar


Solen sken in genom de smutsiga fönstren, det skulle tydligen bli en fin dag idag. Jag låg kvar i sängen ett tag och funderade på om det verkligen skulle vara soligt hela dagen, eller om det skulle börja mulna fram mot förmiddagen. Jag kravlade mig upp ur min varma säng och tog en snabb dusch. Vattenstrålarna kändes som vassa istappar mot min bleka hud. Jag virade en gammal rosa handduk om min kalla kropp och granskade mig i den smutsiga spegeln. Djupa mörka skuggor gömde sig under de tomma ögonen, omringat av långt ovårdat hår. Ansiktet var som uthugget ur marmor, inga känslor syntes. Det har gått tre år nu, men det gör fortfarande ont.


Vincent van Goghs sista målning ;)


Kommentarer
Postat av: moa :)

ohhh kan man få läsa hela ngn gång troru?? ;D

2009-11-03 @ 17:47:08
Postat av: Anna

Haha det är klart att du får ;)

2009-11-03 @ 19:49:16
URL: http://annawidmark.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0