De fyra elementen

På teatern så hade de börjat att jobba med de fyra elementen - jord, vatten, eld och luft. Först så tyckte jag att det lät lite flummigt då Jürgen sa att vi skulle gå som jord, men sedan när man tänkte lite så gick det bra! Det var bara att tänka tonårspojke och öööh,.. moppe? Skulle även gå som vatten, eld och luft. Det var knepigt, mycket knepigt, men mycket lärorikt när man väl förstog vad poängen var. Man skulle inte bara gå som ett element, man skulle spela ett element, fysiskt och psykiskt.

Kort sammanfattning om vad de representerar (om jag inte minns helt fel):

Jord: Lugn och stabil. Rör sig "nära jorden", som en tonårspojke.
Vatten: Svårt att bestämma sig. Rör sig i höfterna.
Eld: Passionerad. Snabb och bestämd i omgångar.
Luft: Lite i sin egna lilla värld, lite bimbo, alltid påväg någonstans. Andningen högt upp.

Sedan de sista minuterna så skulle vi säga vilka två element vi tyckte att vi själva var och sedan skulle de andra säga vad de tyckte. Jag tyckte att jag var jord och vatten, jord för att jag brukar vara ganska lugn och så och vatten för att jag har ibland svårt att bestämma mig, men när jag väl bestämmer mig så kan jag slå hårt! De andra höll inte med mig när jag sa det där om jord, de tyckte att jag var mer luft. Kanske inte för att de tyckte att jag var en dum bimbo, men att jag är i min egna lilla värld ganska ofta. Men det kan nog stämma, vatten och luft passar nog in på mig :)

Vilka element tror/tycker ni att ni är?


Vi kollade även vad våra tidigare roller hade för element. Min hade eld :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0