I don't like mondays

Hejsan svejsan gott folk! Hur är det med er? Jag mår bra, tackar som frågar. Idag är det måndag (nähä) vilket jag inte gillar.. Måndagar är inga bra dagar. Seriöst! Vi går från 08.30 till 16.15 i skolan och vi har bara jobbiga och tråkiga lektioner. Desutom så har vi inte så långa raster så vi hinner aldrig socialicera oss, eller hur det nu stavas. Riktigt onödigt, för det är ju det som är det roliga med skolan. Men men.. hoppas att tisdag blir en bättre dag! :)

Apropå tisdag.. jag har tre prov i morgon: Matte, Svenska & GeMu (Gehörs och Musiklära). Orka tre prov på samma dag? Måste börja plugga.. Svenska provet har jag egentligen redan gjort men det var så här att provet var om en bok (Ett ufo gör entré av Jonas Gardell, bra bok, läs den!) och jag hade ju såklart inte hunnit läsa ut den. Hade typ 100 sidor kvar och hade inte kommit dit då alla knutar börjar lösas upp. Jag skrev provet ändå och skrev så mycket jag kunde, otroligt nog så fick jag G+! Men liksom, jag är inte en sån som bara borde få G i svenska, vilket Madde (lärarn) förstog så hon ville att jag skulle göra om provet då jag läst ut den, snäll tjej! Nu är det ju bara det att det kommer inte att vara samma prov (såklart) utan jag kommer att få bestämma hur provet kommer att se ut... jag liksom bara WHOOT!? Jag har ingen aning om vad för prov jag vill ha. Borde nog ta någonting där jag kan reflektera och/eller sätta mig in i olika sitvationer, det är jag ju ganska bra på.. tror jag.

Btw, jag vet inte varför det helt plötsligt har blivit bara stora bokstäver i min blogg, jag har inte gjort något! Vi får bara hoppas att det kommer att fixa sig snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0