Svinis sprutis

Idag så skulle vi ta vaccinationssprutan mot svininfluensan. Hade ingen större lust att ta den.. Som jag nämnde förut vid akupunkturen så är jag generellt rädd för allt som kan göra ont och nålar är nog bland det värsta. Man tycker ju att ifall jag klarar av att få akupunktur så borde jag lätt klara av en liten spruta, men nej då! Till att börja med så är sprutnålen minst dubbelt så tjock och det sprutas in någonting onaturligt i kroppen! Blev skit skraj och kunde inte andas riktigt. Tänk om jag kommer att börja gå baklänges liksom? Började att böla som en annan unge alldeles innan sköterskan skulle köra in sprutan i överarmen på mig, men det kanske inte var så konstigt med tänkte på fobin och nattens händelser..

Efteråt fick jag vänta (som alla andra) i väntrummet i 10 minuter så att de kunde se ifall man fick lite värre biverkningar. Medan jag höll på att torka bort mina tårar bakom glasögonen började jag må illa, jätte illa, yr & tröttare än vanligt. Precis samma symptom som alla andra skulle jag tro, fast några fick jätte ont i armen också, det fick inte jag iallafall.

När jag väl kom ut fick jag vila en stund i Max knä, snäll pojk. Sedan drog Therese med mig till god-natt-och-sov-gott-rummet så att vi kunde vila där en stund tillsammans. Kände mig lite bättre efter det men var fortfarande lite dåsig.


Hahaha! Det var såhär influensan började sprida sig! xD

Kommentarer
Postat av: Max

Ja jag e ju jätte snäll =D

2009-11-12 @ 19:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0