Musikhögskolan i Gbg

Idag har det varit en bra dag! Allt har känts roligt och inte alls jobbigt! :)
På skolan så var det några från musikhögskolan i Göteborg på besök. De började med att spela nån låt för oss i aulan och strax därefter försökte de lära oss några låtar (två tror jag att det var, eller?) bland annat från Haiti. Det var intressant.. men då de skulle försöka lära oss nån indisk låt så hängde jag inte riktigt med. Ni får ursäkta mig men jag förstår mig bara inte på indisk musik, det låter ju som om de har ont i magen!

Efter våran två timmars långa lunch så var det dags för konsert! De spelade en massa folkmusik från olika länder som Indien, Skottland & Danmark. Jag tyckte om det, lite annorlunda jämfört med det man ser på Pipline (om man nu någontin får tummen ur röven och åker dit!).


Vet hur sur jag blev när Bella sa att han som sjunger var gift? xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0