Franskmanikyr med prickar någon?


Under denna händelsefattiga och överskattade dag kom jag på en spontan idé i min ensamhet. För ett par dagar sedan såg jag en video på YouTube där det var en tjej som visade hur hon fixade sina naglar. Det var som franskmanikyr med söta prickar, rosa och vita. Jag föll pladask för dem och bestämde mig för att testa göra dem själv. Jag som har en underbar fallenhet för allt som har med naglar att göra plockade fram vit och svart nagelack (tog svart istället för rosa eftersom jag inte har rosa, men ifall någon vill sponsra mig med det så är jag öppen för förslag ;) och tandpetare och satte igång.
Jag smetade på det svarta nagellacket först två gånger och lät det torka något sånär innan jag skickligt kladdade dit lite vit nagellack på den övre halvan av nageln, två lager där med. Sedan hälde jag lite vit nagellack på ett papper, doppade i tandpetaren och började göra små prickar uppe på det svarta nagellacket i randommönster. Sedan gjorde jag likadant med det svarta nagellacket på det vita nagellacket. Lät det torka och vips! så har man en smörja med svart och vitt nagellack på fingertopparna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0