The hole day + SO PROV

Dagen 10/10 började inte precis efter mina planer.. Tänkte duscha eftersom jag kände mig rättså lortig efter gårdagens idrott på skolan, inte för att jag inte duschade då för det gjorde jag men det är så att det är svårt att bli riktigt ren med de där duscharna. Men fick jag duscha klockan 6 som jag hade planderat? Nej! Kära storasyster Jenny stog där och tog god tid på sig och tänkte inte alls på att jag kanske behövde duscha. (ja Jenny jag ger dig skummablickar >__>) Jag hoppade i duschen 20 i 7 och blev klar mellan hel och 10 över 7. Nu kanske ni tror att jag segade eftersom det tog nära en halvtimme för mig att duscha men då har ni allt fel! Jag duschade mitt underbara hår och det tar väldigt lång tid att få det blött. Det är min ursäkt, take it or leave it :] Sedan missade jag ju såklart bussen så att jag var tvungen att ta den sena bussen, vilket gör att jag blir ca 5 minuter sen till första lektionen.

Första lektionen var teknik. Jag tycker att det är jobbigt med teknik, bland annat för att jag inte kan såga och för att vi jobbar i grupper. Flickor ta inte illa upp men det är så att jag inte är van att jobba i grupp så det blir lite svårt för mig. Jag är van att kunna bestämma allt själv och ifall det blir något fel så vet jag att det bara finns en att skylla på. Men jag har börjat se det som en utmaning! Det här är någonting som jag ska ta lärdom av och göra det bästa jag kan av det! Wish me good luck :3

Sedan var det det ökända SO provet - Samhälletsekonomi. Jag hade inte pluggat någonting hemma och hade inte förstått så mycket av lektionerna. Men tydligen har jag ett väldigt bra bild- och hörselminne så jag skrev ganska bra på provet! Det var två frågor som jag inte kunde, en som jag ska skriva senare eftersom jag inte hade tid att skriva den och en som jag bara inte orkade skriva. 4 ogjorda frågor av 20 tycker jag är okej, särsilt när man egentligen inte behövde göra 2 av dem. Helena (lärarinnan) har inte rättat det än men jag gissar på VG/VG+ =]

Sedan var det lunch. Åt tillsammans med Tina och Linnéa, eller jag åt, de hade redan ätit eftersom de blev klara med provet före mig. Det var tomtegröt. Alltså.. TOMTEGRÖT!? Det är faktiskt inte jul.. än.

Kvart över 12 började matten och alla skulle göra diagnos 1 - förutom jag och Linnéa. Varför? Hon och jag var sjuka mycket förra året så att vi kom väldigt mycket efter i matten, vi är fortfarande kvar i 8ans bok. Vi kommer att få göra diagnosen om ca 2 veckor istället så att vi hinner göra klart det vi har kvar i boken + kap. 1 i 9ans bok.

Sista lektionen för dagen var bild. Jag hade en lustig huvudvärk och spände mig lite för mycket. Lärde mig dock hur man gör fönster och trappor i perspektiv. Jag gillar perspektiv. Det är roligt och lite klurit.

Skolan = slut. Gick ner till busshållplatsen tillsammans med Tina och jag fick en halv mandarin av henne, den var mycket god. Tina är en trevlig prick tycker jag! Hehe, hon har börjat bli en pluggis, vilket är mycket gulligt tycker jag! Och hon har börjat se allt posivit när det gäller lärare och skolan osv. Det är bra! Jag tror att hon kommer att lyckas ^^ Det där med att lyckas kommer jag att återkomma till en annangång. Jag har nämnligen funderat en heldel på min egen framtid och jag behöver även andras synpunkter på detta.

Väl hemma i mitt vackra hem kände jag den underbara kändslan av fridfull lugn. Jag var ensam hemma. Jag hörde huset knaka av vinden och jag såg kattungarna busa på golvet. Jag var fri att göra vad jag ville! Jag var fri att..
Ytterdörren öppnades och Jenny kom hem..
Hon hade skolkat 10 minuter från sista lektionen så att hon kunde ta en tidigare buss hem. Ojojoj vilken rebell -__-'

Fram till middagen softade vi. Ett tag efter att mamma hade kommit hem kom pappa hem med pizzor som mamma hade beställt. Gott! Det var ett tag sedan jag åt det och efter att mamma pratade en massa om att hon var sugen på pizza dagen innan då hon skjutsade hem mig från teatern kunde jag inte låta bli att inte bli sugen jag med.

Ett tag efter maten åkte Jenny till stan och var med tjejorna i klassen och jag blev ensam med mamma o pappa och kollade på Idol. Jag tyckte att Alice var bäst! Hon hade inga dansare och tog ändå över scenen och sjöng oklandrigt. Robin B gillar jag inte, visst han gjorde ett bra framträdande ikväll men han har ingen starquality och är anonym i mina ögon. Jag gillar inte heller Yazmine och Jesper som tur var lämnade Idol ikväll. De håller inte måttet tycker jag. Yazmine har ingen power och Jesper har inget speciellt. Johan Palm däremot har något speciellt! Han har stil och utstrålning, sången är däremot inte den bästa men han är ju fortfarande väldigt ung så det kommer nog att fixa sig.

Och nu sitter jag här och skriver mitt första blogginlägg på ca en vecka. Ni får ursäkta uppdateringen men jag måste försöka klara av min vardag först som ni kanske har anat inte är den lättaste, faktiskt.

Ha det så bra och dröm om mig inatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0