Summer Rock -08

WooHoo! Långa sovmornar och sandmellan tårna! Here I come!
NOT


De två veckorna efter skolavslutningen tillbringade jag på Domsaga, Summer Rock -08! Det var en rockskola där man blev uppdelade i band och fick lära sig en massa, spelar låtar och sista dagen hålla konsert! Fett nice alltså! :D



Jag fick vara med i ett coolt tjejband. Alla hade varsin stil och alla var glada, snälla, positiva, osvosvosv :D:D
Vi hette Hartsurgery. Anna kom på de :)
Frida ---> Gitarr
Anna ---> Gitarr
Hanna ---> Gitarr
Carro ---> Bas
Jennifer --> Trummor
Jag ---> Sång/Gitarr


Vi bestämmde oss för att även spela tillsammans efter kursens slut. Halleluljah! :D


Under kursens gång fick vi repa i replokal, gå på intressanta föreläsningar & studiebesök på Side Lake, spela in i studio och hålla konsert sista dagen. Allt var underbart! Alla handledare var jätte bra och mysiga, även Sören.. eller han hade sina stunder ;D

En Bildareporter kom och skrev om oss också. Jag och bandet blev lite extra glada eftersom han skrev lite extra om oss! :D Läs artikeln på min bilddagbok eller på Bildamusik.nu.



Vi fick även besök av gitarristen från Takida - Mattias Larsson
Frida och Jennifer blev alldeles till sig när de hörde att han skulle komma. Takida är deras favoritband om jag inte tar fel :)



På fredagen sista dagen på kursen var det konsert (som sagt). Jag hade aldrig varit så pepp som då! Sprang till älsklings Lillan (hon som hade fixat ihop hela Summer Rock-grejen) och gnällde om att jag var nervös och köpte en massa av de gröna godisarna som jag hade köpt under hela veckan. Jag gick säkert på toaletten ett femtiotal gånger! Jag som annars aldrig är nervös innan jag går upp på scen..

Jag och flickorna skulle köra Chaseing Cars av Snow Patrols (mitt förslag) & Desire av U2 som vår kära Sören hade trackat på oss. Efter ett tag började vi digga låten och den blev bra :)

Väl uppe på scenen rockade vi och allt var frid och fröjd! :D
Själv tycker jag att jag gjorde lite för många tabbar.. Pappa och syrran håller med .___.
Här har ni en video när vi spelar Chaseing Cars, ni får tycka vad ni vill.
Flickor, ni var bäst! :) Längtar tills vi ses igen <3



Tack Julia för att du filma <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0