Födelsedagsmiddag

I förrgår var jag hos Linnéa på middag för att hon fyllde år två dagar innan. Lilly och Moa var också där. Vi hade det väl trevligt, åt tacos och tjejerna pratade och snackade. Jag satt mest tyst.. som vanligt. Jag vet faktiskt inte varför, det bara blir så. Under och lite efter middagen försökte vi dra ur Moa varför hon gjort slut med Kevin (inte SötKevin, en annan Kevin) men det sa hon aldrig..

Efter middagen öppnade Linnéa presenterna. Hon fick två randiga tights och tre par örhängen av mig som jag hoppas att hon uppskattade lite i alla fall, en Tokio Hotel-poster, en convers-nyckelring och örhängen av Moa och väska, diadem, örhängen och ett litet kollage med bilder på oss av Lilly.

Sedan var det MovieTime! Det tog väldigt lång tid för oss att bestämma vilken film som vi skulle se. Det fanns (typ) bara skräckisar och jag som aldrig sett någon riktig skräckis blev lite orolig. Det fanns en massa olika och jag kände bara till The Grudge 1 & 2. Medan vi kollade igenom filmerna som fanns fick jag syn på en film som jag ABSOLUT INTE ville se: Dead Silence. Den handlade om såndana buktalsdockor, vilket är det samma som min värsta mardröm. Jag bad till de andra tjejerna: "Vi kan se vilken film som helst, förutom den.." Vilken film tror ni att det blev? Dead Silence så klart. Innan vi satte på filmen sprang jag till toan så att det inte skulle uppstå en olycka mitt upp i filmen..

Jag hade dragit upp täcket upp till öronen, sett till att jag satt bredvid Linnéa och Lilly, lyssnade och skrattade lite osäkert till Lillys och Moas bus och gömde mig bakom Lillys axel. Men till vilken nytta? Jag spände mig till 1000 och hyperväntilerade filmen igenom. Jag har inte sovit på två nätter nu. Vågar inte blunda för att dockorna gömmer sig under mina ögonlock och under min hud. Jag sover inne hos syrran för att jag vågar inte sova ensam. Vad i "Vi kan se vilken film som helst, förutom den.." var det de inte förstog?

"Beware the stare of Mary Shawn
She had no children, only Dolls.
If you se her in your dream, make sure you never ever scream"

Bilder:
Kimininegaiwo

Kommentarer
Postat av: Lilly

men vi lottade ju faktiskt xD

2008-08-23 @ 23:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0