Back to school!

Ja då har en vecka gått av skolan. Riktigt tråkigt faktiskt. Vi har fått en ny lärare i matte, kemi och biologi som heter Lena eftersom Åsa fortfarande är mamma ledig och kommer inte tillbaka innan vi slutar nian, vilket är mycket synd tycker jag.. Men Lena är helt okej och jag tror att allt kommer att lösa sig, det kommer nog gå bra i slutandan. Nämen har ni sett! Jag var inte ironisk!

Under den gågna veckan har jag åkt moppe till skolan i min nya skinjacka. Det är inte ett dugg kallt faktiskt! Tror att jah skall åka lite till moppe innan jag ställer in den för vintern. På skolan är det dock ganska roligt eftersom det är bara jag som åker moppe till skolan! ingen annan.. Haha"! aja,.
Under denna gågna veckan har jag upptäckt att jag behövde glasögon på nära håll, kunde inte läsa! Så på SOn läste Daniel för mig, han var en riktig gentleman :) Så i torsdags åkte jag in till pappa och vi gick till optikern så att jag fick glasögon. Det kommer att ta 14 dagar innan jag får mina två bågar (som är skitsnygga btw) så jag har ett par låneglasögon nu som inte är lika vackra.. Men men, jag klarar mig nog med dem i 14 dagar.

Föresten! I tisdags åkte jag in till pappa och vi gick till MusikBörsen! Gissa vad vi gjorde där..? VI KÖPTE EN BLACK GIBSON LES PAUL-kopia=Black Devil!!! Den är skit snygg och den låter riktigt bra. Kommer att använda den då jag är på Rock After School med bandet, ifall vi kommer med.. Men det tror jag faktiskt att vi gör :)

Vad har hänt mer.? Elina har börjat i våran klass. Hon gick i 9a förut men fick nu börja med oss i 9c. Jag orkar inte skriva anledningen. Men det var en rimlig anledning och jag hoppas att hon kommer att trivas med oss.

Under denna gågna vecka har jag även kommit på en grej, en grej om att vara nia. När man går i korridorerna lyttar sig alla sexor, sjuor och åttor. De släpper förbi en och man behöver inte trängas. De ser upp till en och är lite små rädda, eller iaf sexor och sjuor. Ojojoj vad jag älskar att vara nia!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0